Lastning

Tjena! 
 
Har precis kommit hem från stallet, började med att vi åkte till stalletved vagnen. Sedan skulle alla hästar utom mindy. När vi var klara med utsläppet var det dax att börja träna. 
 
Första gången så lät jag henne lukta på rampen och undersöka transporten lite. Sedan så tog hon 2 steg, fick massa beröm men sedan kastade sig bakåt. Gick en sväng och tog om det. Det största problemet är att mindy drar sig åt sidan. Vilken kan vara ganska farligt, och man har ju inte styrkan att flytta på henne. Så mamma hämtade 2 spön. Hon blev direkt försiktigare men stegrade mer. Men efter några stegringar så gick hon in och hon fick massa med morötter! Jag tror det var 3 gången som hon gick in på engång! Hon fick massa morötter, men sedan så gick hon ut utan att jag sa till och det blev lite missförstånd, men det gick bra endå. 
 
Efter så fick hon gå i hagen en stund sedan så ställde jag henne i gången och tog ett ridpass på stora utebanan. Hon var jätte fin och allt gick perfa! Tränade lite på omhoppnings svängar. Det var hinder på 50 kanske, det gick också helt okej, ibland så kommer vi lite nära men annars så gick det super! Hon var fin på slutet och verkligen trampade under sig fint. 
 
Det var en helt perfekt start på dagen och nu går jag med ett leende på läpparna ;)
 
/Emma 
Trackback
RSS 2.0