Daniel-Träning

Tjena!
 
Igår så var det ju danielträning. Det gick så fantastiskt bra! Så grymt kul att få träna och lära sig nya saker varje gång! 
 
Vi började med att hoppa över en "upphöjd bom" men jag kallar det för ett sockerbits hinder. vi galopperade runt på det ett tag och sedan likadant i andra varvet. 
 
Sedan så skulle vi komma i trav, hoppa ett kryss sedan ett galoppsprång till ett räcke/oxer. Först så var hon inte framme för skänkeln, så hon travade igenom kombinationen. Jag väckte henne lite och kom på det igen, så blev det perfa, räcket låg på en 60 cm första gången. Sedan så höjde han till 80 om jag kommer ihåg rätt. Kom på det en gång och sedan höjde han till över 1 meter tror jag! Så vi kom på det och det gick sådär, jag höll in henne för mycket så hon hoppade nästan lite stillastående. Men andra gången gick det helt perfekt! jag släppte efter och hade skänklarna om och hon hoppade höggt över.. Hörde på filmerna att Daniel sa efter jag hoppat "hon kan hoppa". Det tog jag verkligen åt mig och fick lite extra energi ;) 
 
Sedan så gjorde vi samma sak på en oxer, det gick bra och han höjde till 1 m. Började att hoppa lite smått på en bana. Det gick bra, hon var med i svängarna och lyssnade på skänkeln. Sedan höjde han och det gick bra första gången. Sen när det blir lite högre så måste jag hoppa Mindy på ett annat sätt än vad jag gör när det är låga hinder. Det började med att vi var på väg in i en kombination med 2 galoppsprång mellan. Jag höll in henne för mycket så då vet hon inte om hon ska stanna eller hoppa. Så hon vägrade på andra hindret. Sedan kom vi igen och jag höll fortfarande för mycket, sedan var det samma med den 3 gången. Efter det så släppte jag och hade bara jätte lite kontakt i höger. då gick det så mycket bättre! Nu vet jag vad felet är i allafall ;) Så ska försöka att vänja mig vid det nu, men det ska inte vara så svårt. 
 
Hinderna låg upp mot 1,m. Ska försöka ladda upp filmer på datan. 
 
/Emma 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0