Plugg Plugg och mera Plugg

Har pluggat heela veckan! Verkligen varje dag! 3 prov denna vecka då 2 äntligen är över. Ska plugga det sista efter det här, sen sova. Jag honner inte rida Mindy pga allt pluggande, men igår fick hon minnsan galoppera av sig. Jag gjorde ökningar och tränade på att ta tillbaka henne. hon lyssnade riktigt bra, några steg sprang hon allt vad hon hade, sedan tillbaka till ett bra lugnt tempo o.s.v. gjorde det några varv runt stora paddocken i båda varven till hon kunde jobba ner sig i formen och bli lite trött. Visst det tog ett tag men det var det värt ;) Idag får hon dock vila också... Stackarn. Men imorgon blir det uteritt, sedan hoppning med vänner på fredag. Ska träna på banhoppning på högre höjder. Måste verkligen få in en bra jämn takt och inte störa henne i munnen. Hon vill ha lite go när hon hoppar, men jag håller in henne för att jag vill inte att hon ska komme fel på hindret. Men vet nu att detta är en så hinderklok ponny, börjar på lägre höjder för att sen ta mig uppåt.
 
Massor har hänt, kvarka i stora stallet. Alltså inga tävlingar, ingen hoppträning förns nästa vecka.. Får hålla tummarna att ingen mer häst blir sjuk. Vill verkligen tävla nu, var ett tag sen. Ny kavaj som ska få följa med på tävlingarna och en massa taggande. Antar att jag får kolla lite på tdb, nya transporten ska ju inte stå och ruttna heller ;) 
 
Skriver lite om allt nu känner jag. Men så blir det när man inte fått skriva av sig på länge.. Somsagt uteritt imorgon och hoppning på fredag. Ska försöka få lite bilder och filmer också. 
 
fina Mindy! och bästa laget!  
 
 
/ Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0