Lugn dag

Idag har det varit en ganska lugn dag men massa skratt i skolan. (som vanligt)
 
Mindy fick sig ett rejält dressyr pass. Hon gick väldigt fint i båda varven och i alla gångarter. Övade på sjänkelvikningar, gloppfattningar, slällning innåt och utåt och framdelsvändningar. Hon lyssnade direkt på sjänkeln och gjorde som jag ville. Jag övade på att galoppera i en ganska samlad galopp. Så hon skulle tycka det var lite jobbigt, och att hon skulle hinna sätta under sig bakbenen. I vänster varv fattade hon efter några varv på volten, hon ställde själv i nacken och galopperade i den samlade galoppen jag ville ha. Stort + för det! I höger så var det lite jobbigare för henne, hon blev mest hängandes i tygeln och upp med huvudet. Så fokuserade bara på att samla galoppen villket hon sedan gjorde på slutet. 
 
Imorgon ska Mindy få vila och sedan så får vi se villka idéer jag får i huvudet om kommande dagar... Bjuder på lite bilder sen igår. Dock oredigerade.
 
 
 
 
 
 
 
//Emma
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0