Hoppning

Hoppade Mindy lite igår. Börjde med att trav hoppa ett räcke som sedan blev högre och stannade på 90 ;) Sedan så kom jag i galopp några gånger och arbetade henne på en stor volt med 2 hinder. Det ena lite lägre och det andra på 1.m. Hon hoppade över det som ingenting och vi kom varandra rätt. Nu vet jag hur jag ska göra när det blir högre höjder. Jag håller om henne med sjänklarna, och tar ett litet "mantag" för att inte rycka henne i munnen. Det gick super bra! 
 
Karin-träning på Ons (dressyr) och Daniel-träningn på Tor (hoppning). Hoppas att pappa kan filma, men ska försöka att ladda upp filmer sen den senaste. Börjar nu så får vi se hur lång tiddet tar ;) 
 
Sedan så är det hopp Km helgen som kommer. Vet än inte villken klass jag vill vara med i men det får vi se. Tror jag går på lite safe känsla, eller bara som en tävlings-träning på 1 m... Ska fundera lite. 
 
Sedan om 2 veckor är det Höst-hoppet. Då har jag anmält mig till 95 cm och ska gå för att vinna ;) 
 
Har även köpt lite nya saker på ingvaldstorp igår. En jätte snygg jacson kavaj, svarta jätte sköna stigbyglar, en reflex till mindy och ett nytt vinter/regn täcke med halv hals. Kan försöka att slänga in lite bilder ;)
 
/Emma. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0