Hoppning

Hoppade på lite små hinder med Ellen och Saga i stora padocken. Det mesta av marken hade frusit men en liten del kunde vi hoppa på. Kom på en 2 kombination några gånger som vi alla rullade över några gånger. Försökte bara få in ett bra tempo med lite go, stod upp i lätt sitts tills hon var framhoppad. Började sen att sätta mig ned 3 galoppsprång innan. Det är då jag gör så att hon kommer fel för att jag samlar in henne för mycket. Men efter några gånger funkade det ganska bra. Höll lite i manen för att inte hålle henne i munnen. Hon var riktigt taggad idag, när vi skulle skritta ut vet jag inte vad hon gjorde i skogen. Hoppade studsade lite och små travade, men hon kan vara värre ;) 
 
Känns skönt att Danielträningen börjar snart. Ska bli riktigt kul att fortsätta med lite högre höjder villket jag inte hoppar på så mycket utan tränare. 
 
Imorgon ska hon få galoppera av sig i skogen lite. Själv eller med kompis vet jag inte. Funderar på att rida mot spökbacken, inte hela vägen men en liten bit och sedan vända. Får se hur mycket jag kommer ihåg, kanske tar fel väg eller så... Det ordnar sig säkert.
 
Min prinsessa!
 
/ Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0