Daniel-träning

Bättre senare en aldrig..
 
Det gick helt okej, hoppade en vanlig bana inte så svår. Mindy var inte helt på hugget då, hon hade gått i gräs hage och hennes mage var helt uppsvullen. När jag skulle trava fram henne så var hon ganska seg men piggnade till sig efter ett tag.
 
Började med att styra hästen med vikten. Alltså ingen kontakt i munnen bara med vikten. Först så fattade hon inte så mycket vad hon skulle göra. Men sedan så gick det bättre och bättre. Gjorde övningen i trav och galopp. Sedan så skulle vi galoppera över en upphöjd bom i en verkligen samlad galopp. För att de skulle hinna få under bakbenen. Först så var hon ganska stark och ville köra sitt egna tempo, men hon lärde sig snabbt att hålle en kort galopp och över bommen utan att springa iväg efter. 
 
Sedan så började vi att hoppa på lite små hinder och sätta sen ihop en bana. Det gick jätte bra tills det blev lite högre och jag ramlade av. Helt mitt fel! Jag skulle galopperat igång henne istället för att bara köra.. Jaja sådant man får tänka på. Men sedan så stannade hon för att jag har inte helt vågat "släppa kotakten" med hennes mun som jag måste göra när det blir hinder över 1.m. Känner mig osäker då, men det kommer nog bli bra med lite träning. Fick några stopp, ett utav dem var mitt fel, och ett hennes.
 
Antar att vi har ganska mycket kvar innan vi kan Tävla och att jag kan känna mig säker på över 1.m.
 
//Emma
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0