Mindy ♥

 Det började med att vi prov red 2 hästar innan. Båda kändes lite sådär.. Den ena var jätte liten och spinkig, den andra var ganska tjock och kraftig. Jag ville ju ha en "sport" ponny. Så då hittade vi Mindy. Min ridskolelärare följde med eftersom hon hade mer erfarenhet. Direkt när jag såg Mindy kände jag i magen att "Det där ät hästen jag vill ha". Hon verkade lugn, lagom pigg i hoppningen och hoppade med fin teknik. Jag var inte lika duktig som jag är nu. Men på något sätt så kände jag att jag kommer att utvecklats så sjukt mycket med denna ponny. Hon lärde mig massa i hoppningen och nu tränar vi för en hopp-tränare. Jag rider också för dressyr tränare för att Mindy och jag ska hitta rätt sätt att jobba på. Jag har utvecklats i både hoppning och dressyr tack vare Mindy, och då menar jag verkligen UTVECKLATS! Utan henne hade jag nog kunnat lika lite som jag kunde förr. 

Men Mindy och jag har en lång väg kvar. Nu måste vi bara få allt att fungera. Bli säkrare i hoppningen exempel. Om 1-2 år kommer vi nog att tävla på ganska höga höjder. Hon har verkligen viljan och tekniken! Det är inte ofta som hon river eller stannar på ett hinder.

 

 Jag älskar Mindy även om hon har sina dagar ibland.

 

/ EmmaJansson

 

 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0