hoppningen

Tränade som sagt på en 3 kombination och snett fram 4 galoppsprång ett räcke, sedan snäv/stor sväng till ett kryss. Råkade på något sätt ta bort filmen -_- Jaja...
 
Hon är ju så pigg efter hindrett, så kombinationen blir kortare, och vi kommer i otakt med varandra. Men lärde mig att ta ett hinder i taget, och räta upp mig och bromsa lite. Då funkade det super! Nästa gång var det bara att räta upp sig, och hon fattade allt själv. Hindrerna i kombinationen låg på 80 och samma på räcket. Hoppade sedan räcket en gång då vi höjde till 1m-1,05m. Fick ett stopp då hon var trött, hade lite fart och jag för lite skänklar. Kom sedan igen, hade mer fart och skänklar. Hon hoppade över fin fint! 
 
Känner att jag inte riktigt har tränat upp hennes muskler än... Måste köra lite övningar då hon får ta i mer med bakbenen. en övning är att man kommer i trav, sen är det en travbom innan ett kryss till en kombination. Fick tipset av en i stallet, tänkte att vi kanske skulle ta och testa den.
 
Ska även köra lite intervaller för kondition. Sedan rida upp och ned några gånger för en brant backe. Det är nog planerna för mindys tränings pass. Gör jag det en till två gånger i veckan, kommer även ta bilder månad efter månad för att se om det blivit skillnad. 
 
Skrittade och travade även lite med den tjocke ponnyn Annie ;) Hon har värkligen lagt på sig några kilon...Ser ut som om hon har föl i magen. Hon var pigg och framåt vilket var bra. Tog en liten stund innan vi hittade rätt och hon kunde jobba i formen. Det är så kul att rida andras hästar! Visst är man lite försiktig men det kanske är bra.. Såren på hennes hasar är fina och läker ganska långsamt.. Men vi fortsätter att göra rent varje dag. 
 
 

Kommentarer
Postat av: E M I L I A - BRKRYTTARE

tänkte bara påminna om att jag har en frågestund nu!
kolla gärna in ♥
--> http://brkryttare.blogg.se/2012/july/fragestund.html <--

2012-07-28 @ 21:15:28
URL: http://brkryttare.blogg.se
Postat av: nora

supergullig blogg!

2012-07-28 @ 21:48:07
URL: http://lindblads.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0