Höga krav..

Varje ridpass har jag ganska höga krav på både mig och Mindy. Förr var dem så stora att inget funkade, mest i dressyren. Jag ville att Mindy skulle arbeta direkt, vilket hon inte fattade. Jag gav upp och red tyvärr inte "ordentligt". Det är en STOR skillnad nu då jag blivit mer rutinerad ryttare. Jag har mindre krav och är nöjd bara hon förstår vad jag vill att hon ska göra. Märks att Mindy börjar tycka att det är roligt att jobba i dressyren. Hoppningen är hon så rutinerad så det är inte mycket jag behöver göra. Hon känner av avståndet själv, hon hoppar själv. Det ända jag behöver göra är att se till att hon är rak till hindret, ta ut vägarna och så vidare. Men allt är inte 110% än. Efter senaste tävlingen då jag ramlade av, insåg jag att man kan inte bara hoppa upp och köra 1,05 cm. Man MÅSTE lita på varandra. Mindy klarar höjden utan problem, men jag blev osäker på Mindy då vi knappt tränar på den höjden så ofta. Mindy kände det, och då blev hon också osäker. Innan jag gick in till banan sa jag "jag kommer glömma banan". Det var nog det största misstaget... Jag brukar gå in, gå igenom banan i huvudet och tänka "nu kör vi!". Hoppas jag och Mindy får samma underbara känsla på lördag. Vi tar en paus från vingåker nu. Det är ju roligt att tävla på nya ställen med nya hinder och underlag. Måste ibland skriva mina tankar här då de snurrar i huvudet och väntar på att få komma upp här ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0