Känner inte igen henne...

Godmorgon!
 
Börjar väll direkt på sak!
 
Mindy...var från början en väldigt pigg och glad tjej. Bockade lite smått när vi galopperade ute, travade på stället och var helt crazy i hoppningen de första gångerna. Hon tyckte det var så himla roligt att hoppa så hon gjorde alla möjliga skutt och bus. I dressyren ville hon inte jobba, jätte stark i galoppen och bara sprang i traven. Så kände direkt att det skulle ta tid att få henne som jag ville. Så jag började träna för tränare i både dressyr och hoppning. Vilket gjorde en STOR skillnad.
 
Mindy i nuläget..
Hon fick ju vila i 1,5 v för att hon blev lite skadad och hon behövde samla all information lita gran. Första gången som jag red henne (efter vilan) så red jag barbacka. Arbetade i skritt och trav, och hon var helt lugnt, fin i formen, och framotbjudningen var helt lagom! Så redan då förstod jag att om vi fortsätter såhär, så kommer hon lära sig väldigt snabt. Sen har jag ju ridit henne i några dagar nu, mest skritt och trav. Hon har vart likadan nästan alla passen. Asså hon är fin i form o.s.v.
 
Sen igår så var hon heeelt anorlunda... Jag kunde bara sitta där och hon fixade allt själv.. Lite så var känslan. Visst jag behöver ju visa henne tydligt, ha ett bra stöd på ytter och bara rida på lixom. I galoppen så satt jag där och bara var "chockad". Hon fixade ALLT själv, formen, ryggen att trampa under sig... Helt fantastisk känsla, och den blev mer fantastisk när vi bytte varv och hon fortfarande hade en stadig form, ryggen lite uppe och trampade under sig, så jag ställde mig i lätt sits för att hon skulle få lite lättare att höja ryggen.
 
Aa... En STOR skillnad på då och nu. Så sjukt glad och vill bara att hon ska fortsätta att vara lika glad, trygg och arbetsvillig.
 
 
Juste en liten sak, nästa torsdag börjar ÄNTLIGEN Daniel-träningen. (hoppning) Så då kommer ni få en hopp film varannan torsdag. Då kanske bloggen blir lite roligare att läsa o.s.v.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0