Bad update!

Har tagit en "paus" från bloggen nu. Hoppas på att kunna uppdatera lite oftare nu när blogg lusten kommit tillbaka. Det har hänt ganska mycket på sistone.. Mindy vart pigg och busar lite då och då, hoppade i onsdags och hon vaccinerades idag. Så hon ska stå i 3 dagar till.. Hmm.. Kom på att hoppträningen börjar ju på torsdag, men 3 dagar är inte så mycket. Jag får ju skritta ut på henne och "se på fåglar" som veterinären sa. Men vill vara på den säkra sidan.


Som sagt så är hon väldigt pigg nu och måste bli av med en massa energi. Hon jobbar på bra i slutet av ridpassen. Hon avslutar alltid ridpassen efter mina krav vilket är jätte bra och roligt!


När vi hoppade så var det inte allst några höga höjder. 3 studs på 50 cm, ett räcke på 50 och ett lite högre på 80. Hon hoppade högt över och jag kände verkligen hennes energi till och efter hindret!


Dagen efter tog jag på mig ett par mjukisbyxor och red henne barbacka... Eftersom hon var så busig var vi tvungna att sätta på en sadel för att kunna galoppera utan att ramla av. Det gick helt okej, stark men arbetsglad ;) det var sjukt svårt att rida med mjukisbyxor och helt vanliga stall skor.. Inte det bekvämaste direkt!


Nu måste jag nog säga godnatt och förbereda mig inför morgon dagen... Blir nog en lååång slapp dag. Hoppas vädret håller så man kan sola lite.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0